I går og i dag…

Otto startede dagen igår med en ordentlig omgang diarré og lidt opkast. Så gik han ned og spiste en stor portion morgenmad og legede efterfølgende med sine biler! Sej lille gut.
Jeg havde fortsat lidt efterveer fra min nat med maveonde og Kristian havde også fortsat rumlen. Alligevel besluttede vi os midt på dagen for at tage en vandtaxi ud til Turtle Beach, som ligger et par strande længere omme, end den vi plejer at komme på.
Vi delte taxien med et ældre ægtepar der boede nord for New York, som var ud at rejse i 3,5 måned. Foruden dem, var der 6 andre, da vi kom frem til Turtle Beach – en 100-150 m lang strand, med det fineste hvide sand og klart vand i de flotteste farver. Det er så vanvittigt imponerende at se på, når solen skinner på vandet, så den flotteste blå farve lyser frem.

Vi badede og hygge nogle timer inden vi tog retur. Resten af dagen lavede vi ingenting, spiste aftensmad, slappede af og så film.

I dag valgte vi at gå gennem junglen om til endnu en ny strand. En tur på omkring 40 minutter i den frodige jungle, som var lidt våd, fra regnen der faldt i nat. “Stien” var snørklet, op og ned, til side, til side. Selvom drengene var udfordrede, syntes de også de var spændende. Lyden fra insekterne, kæmpemyrene, træerne.

Ebbe gik hele vejen, og vi kom frem til stranden, så vi kunne køle af i vandet og få nogle kolde drinks.
Vi tog en vandtaxi retur, ikke så lang tid efter frokost. Ebbe klagede over ondt i maven og var i dårligt humør. Da vi kom hjem, skulle det da også vise sig, hvor dårlig han var. For han kastede op midt i sengen, uden at kunne nå ud på toilettet.
Da vi havde styr på gemytterne, henvendte jeg mig i receptionen og spurgte om vi kunne få nyt dynebetræk mv. og fem minutter senere bankede det på døren. Fire mand stærk stod klar til at skifte dyner og lagner. Kristian mente vi godt kunne bruge en lignende service derhjemme [!!?!]. Hvad han mente med det, forstod jeg ikke helt.

Otto og jeg spiste aftensmad alene, mens Ebbe sov lidt på værelset. Det blev til flere ture på toilettet, og håbet er, når han på så kort tid, kommer af med så meget, så er det forhåbentlig hurtigt overstået.

Så nu er vi ved at være hele vejen rundt med den bakterie, som vi alle har haft glæde af. Dejligt!! Forhåbentligt kan vi få en rolig dag på stranden i morgen, på vores sidste dag, her på denne fantastiske ø. Hold op, det har været en fornøjelse!

2 kommentarer til “I går og i dag…”